Skribenter

Prenumerera på bloggen

Läs vår integritetspolicy

Clive Adams

Clive Adams är född och uppvuxen i Sydafrika och har tidigare varit territoriell ledare för Norge, Island och Färöarna tillsammans med sin fru Marianne. Paret kommer senast från ett uppdrag som ledare för Frälsningsarmén i England och Irland. Nu är paret ledare för Frälsningsarmén i Sverige. Clives intressen är sport (cricket, fotboll och rugby), läsning och att titta på kriminalserier med Marianne. ”Allt vi gör ska kunna göra det i Jesu namn och att vi ska låta Jesus ord bo hos oss”.

Gå till skribentens arkiv

Ewa-Marie Kihlagård

Jag har tjänat Jesus som frälsningsofficer i 16 år och älskar för det mesta mitt jobb! Jag har jobbat som kårledare i Halmstad, Puerto Rico (Västindien) och Uppsala. Just nu arbetar jag som metodstödjare för Frälsningsarméns arbete för barn och ungdomar. Jag brinner för att Guds rike ska växa och utvecklas genom nya djärva initiativ hos oss som enskilda lärjungar till Jesus och genom den lokala kåren/församlingen. Jag tror att människor mår bra av att få komma till en plats där det känns och märks att folk älskar Jesus. För övrigt gillar jag att läsa en bra bok eller ta en fika med en vän och prata om det som är viktigt i livet. För mig är det avkoppling att resa till någon vacker plats eller bara slappa och njuta av livet.

Gå till skribentens arkiv

Internationell Utveckling

Frälsningsarmén i Sverige stödjer utvecklingsprojekt i många länder men det mesta stödet går till Kenya och Malawi. Våra fokusområden är vatten & sanitet, matsäkerhet och förebyggande åtgärder för att stärka människors kapacitet att klara av  katastrofer och ta sig ur kronisk fattigdom. Med utgångspunkt i vår tro att varje människa är skapad till Guds avbild arbetar vi för en hållbar värld där alla människors unika värde och grundläggande rättigheter respekteras. Det är vi på Internationell Utveckling som håller ihop Frälsningsarméns utvecklingsprojekt, har kontakt med Frälsningsarmén på plats runt om i världen samt ibland reser iväg till de olika platserna för att se hur arbetet går.

Gå till skribentens arkiv

Julia Adolfsson

Jag har glädjen att ha två tjänster inom Frälsningsarmén! På kåren i Vårby gård (Stockholm) får jag nå ungdomar med Guds stora kärlek genom världens roligaste sport, nämligen fotboll! Min andra tjänst är på Frälsningsarméns programkontor där jag jobbar som Barn- och ungdomskonsulent för södra divisionen! Jag brinner för att sprida evangeliet till barn och ungdomar och älskar när jag får presentera Jesus för den som aldrig tidigare hört. Mina intressen i övrigt är alla sorters kreativt skapande; bland annat att skriva musik och producera film!

 

Gå till skribentens arkiv

Teresia Jansson

Jag har privilegiet att få arbeta som skribent och fotograf på Frälsningsarmén. Jag får se och skildra den tuffa verklighet många i vårt land lever i men också hur människor, tack vare svenskars givmildhet, kan få hjälp via Frälsningsarmén. Jag älskar också att skriva artiklar om hur Gud kan förvandla enskilda personers liv. Då jag själv har erfarenhet av en tillvaro med respektive utan Gud så vet jag vilken skillnad en relation med honom gör. Tidigare har jag skrivit för dagspress, månadsmagasin, lokaltidning med mera men tycker att jag nu befinner mig på världens bästa arbetsplats. På fritiden står resor, vänner, familj, mina sju syskonbarn och kyrka högt på prioriteringslistan. Jag gillar även att fota, inreda, skriva dikter och låttexter och ägna mig åt andra typer av skapande.

 

Gå till skribentens arkiv